23 Şubat 2013 Cumartesi

MÜSTAKİL ANA ARI ÜRETİM İŞLETMESİ

Ana arı üretiminde eğitim görmüş veya bö
yle bir işletmede en az bir yıl çalışmış kişilerin
kurabilecekleri profesyonel ana arı üretim işletmeleridir.
Bu tür işletmelerde bütün faaliyetler ana arı üretimi için gösterilir, bal üretimi vs. gibi üretimler
düşünülemez.
İşletme kurulmadan önce karar
verilecek husus, işletme büyüklüğünün ne olacağıdır.
İşletme büyüklüğünün tayininde göz önünde bulundurulacak en önemli faktörler;
Teknik iş gücü,
Sermaye,
Pazarlama olarak gösterilebilir.
Teknik iş gücü:
Yirmi yıllık deneyimler göstermiştir ki, ken
di kendine yeterli ekonomik büyüklükte bir işletmenin
bugünkü ana arı fiyatları ile yaşayabilmesi ve devamlılığını sürdürebilmesi yetişkin bir teknik
elemanla mümkün olabilmektedir.
 
 
Böyle bir eleman temel arıcılık bilgileri varsa ana arı üretim tekniğini
de 4
-
5 ay gibi bir sürede
öğrenebilmektedir. Şüphesiz ki bu süre aktif ana arı üretim sezonu olmalıdır.
Temel arıcılık bilgisi ve deneyimi olan kişilere en az dört aylık periyotta ana arı üretimi eğitimi
vermek, ancak sistemli bir eğitim programı ile mü
mkündür. Bu dört aylık süre içinde kişilere yarım
günde teorik olarak yapılacak işler anlatılır, yarım günde de fiili olarak üretime harcanarak üretimin
hem teorisi hem de pratiği verilebilir.
Eğitilecek kişilerin arıcılık pratikleri ve bilgileri yoksa bu
eğitimin altı aydan az olmaması gerekir.
Sistemli eğitim alma imkanı olmayan kişilerin ise ana arı üretimini öğrenmek için ana arı üreten bir
işletmede en az bir sezon 7
-
8 ay fiilen çalışması ve üretimin içinde olması gerekir.
Yukarıdaki imkanlardan h
iç birisinin mümkün olmadığı hallerde bal üretim işletmelerinde küçük
çapta ana arı üretimine başlanarak ana arı üretimi öğrenilebilir. Ancak bu yolla ana arı üretimini
öğrenen kişiler için yapılacak tavsiye; işi en başında küçük tutarak her yıl büyütmeler
i ve kendinden
emin olduktan sonra ticari ana arı üretim işletmesi kurmaya geçmeleridir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

....

..............................